Blogpost 1 van 2021, happy new creative year (aankoop blog 😊)

 Hallo allemaal,



Sjonge jonge, dat is een tijdje geleden zeg. Heel 2020 niks op mijn blog gepost. Dat is denk ik ook wel kenmerkend voor het jaar 2020, leegte. Ik ga hier verder niks vermelden over welke impact Corona heeft op mij en mijn gezin. Als ik zeg dat we hier 24/7 met 4 volwassenen zijn (een huismoeder, een verplicht thuiswerker en 2 volwassen studenten zonder studentenleven) dan mag iedereen zich daar een eigen beeld bij vormen. We doen het in ieder geval goed samen, geen ruzies of grote irritaties en daar ben ik dankbaar voor.

Wat is dan de aanleiding om nu weer eens een blog te schrijven? Nou dat heeft te maken met de aansporing door mijn dochter. Gezellig samen aan de tafel, zij thuiswerken en ik bezigheidstherapie. Heel 2020 schreef ik wel af en toe wat op Instagram (Jolandacreates) maar kon ik me er niet toe zetten om achter blogger te kruipen (of ervoor, dat ligt eraan vanaf welke kant je het bekijkt).

Een tijdje geleden plaatste ik een bestelling bij Creative Hummingbird (zelf betaald, niet gesponsord).  Die bestelling was er binnen 24 uur, verrassend snel vond ik want het was de eerste week van Januari en het was nog erg druk bij de post. Ik heb al eerder besteld bij deze webshop en kan jullie zeggen dat de eigenaresse vriendelijk is (ik zag haar eens op een beurs) en dat de spulletjes altijd netjes en goed verpakt zijn. De site is op de telefoon soms wat lastig te bedienen door de uitklap menu's maar het lukt wel. 

Ik ben groot fan van Tim Holtz en tot nu toe kwam deze webshop er steeds het voordeligst uit als er weer iets nieuws op de markt kwam van deze creatieve Amerikaan. Dus toen hij een snijapparaat ontwikkelde (in samenwerking met Tonic Studios) met de fantastische naam "Deckle Torn Edge Trimmer" moest ik weten wat het was. Nou mensen het is geweldig, het is een snijapparaat met een hefboom waarmee je ouderwetse foto randjes kunt snijden aan je papier. Ik ga er later vast op terug komen in een ander artikel want het is echt heel erg leuk om te gebruiken. Toen ik bedacht dat ik deze wel kon bestellen gooide ik maar gelijk wat andere dingetjes in mijn mandje erbij.


Links boven het snijapparaat waar ik (schrik niet) €25.99 voor betaalde. Ik vind het een grote uitgave maar het is het waard als je vaak plaatjes gebruikt in je journal en er dan iets extra's aan mee wilt geven zonder die ellendige oude kartel-figuur-scharen die nooit precies knippen zoals jij het wilt. 


En ik bestelde bovenstaande rollen dubbelzijdig zuurvrije tape. Deze zijn echt een aanrader wanneer je zeker wilt weten dat iets vast zit in je journal of fotoalbum. Ik kocht twee verschillende breedtes 3mm en 6mm en deze tape heet "extra sticky tape" en is van het merk Craft Emotions. De 3mm tape is echt heel erg smal en vooral geschikt voor het vastplakken van stansjes. 


En dan kocht ik nog een opbergblikje voor mini distress inkt van het merk Ranger naar een idee/ontwerp van Tim Holtz (links boven). Ik ga daar iets anders indoen want ik heb (nog) geen mini inkten. Ik moest vreselijk lachen om het formaat van dit blikje, het was net als de gekleurde washitape en de stansmalletjes veel kleiner dan ik dacht. 

De stansmallen (rechts boven) had ik bedoeld om te gebruiken in een landschap, het zijn namelijk hekjes. Alleen de afmeting bleek een soort van mini te zijn dus het wordt een klein landschapje of het hekje komt in de verte te staan. Deze stansjes wil ik ook gebruiken om treinrails na te bootsen op een kaart maar ook dat wordt dan een minispoorweg. 

Verder staat op de foto nog een grote distress oxide inkt in de kleur Speckled Egg ook van Tim Holtz. Het is een van de nieuwste kleuren en het is een soort lichtblauw als in de schaal van een Merel ei. Deze inkt reageert met water en blijft dat doen ook als hij is opgedroogd. Vooral geschikt om te verwerken in achtergronden.

Als laatste de klapper van mijn bestelling waar ik zeker 5 minuten om heb staan lachen, de washi tapes. Deze bleken maar 5mm breed te zijn, dat is ongeveer de helft van een normaal rolletje. Ik had er een idee mee maar dat wordt nu ook miniatuur. Vandaar ook dat ik erom moest lachen op de een of andere manier had ik me een aantal dingen anders voorgesteld maarja dat gebeurd wel vaker in mijn creatief brein.

Al met al een prima aankoop, nu nog ermee aan de slag want de spulletjes zijn al een tijdje in huis maar het enige wat ik tot nu toe deed is wat papiertjes snijden. Volgende keer vertel ik over wat ik met de "Deckle Torn Edge Trimmer" heb gedaan. Voor nu veel plezier met alle creatiefs in het leven en hou vol met alles wat wat moeite vraagt van de mens.


Liefs, Jolanda Creates xxx


Reacties

Populaire posts van deze blog

De weg terug via Narnia (mijn hobbykast)

Recensie Derwent Carry All-potloden (draag) tas

Vouwkaart (meten is weten)