De weg terug via Narnia (mijn hobbykast)


Wat kan er veel gebeuren in een paar maanden tijd, na een onbedoelde zomerstop hoop ik mij weer met het bloggen bezig te kunnen gaan houden. Om er weer een beetje aan te wennen en omdat er nog niet iets creatiefs uit mijn handen is gekomen vertel ik jullie het verhaal over mijn eigen Narnia kast.

Een aantal jaren geleden kwam ik op internet onderstaande kast tegen. Hij is van "The original scrapbox". Ik heb toen erg mijn best gedaan om die kast van Amerika naar Nederland te krijgen maar helaas waren de kosten van het verschepen te hoog. Nu is deze kast geloof ik via Duitsland te koop.

Omdat ik meer bergruimte nodig had in huis zocht ik op marktplaats naar een goede vervanging en zo kwam ik terecht bij iemand die een grote kast te koop had. Eenmaal aangekomen op het adres waar ik de kast kon bekijken bleek dat de verkoper de kast ook gebruikt had om hobby spullen in te bewaren. De hele kamer stond vol met spullen die uit de kast gekomen waren en toen ik zag hoeveel dat was had ik er alle vertrouwen in dat ik mijn spulletjes er ook wel in kwijt zou kunnen. Al gauw kreeg deze kast de bijnaam "Narnia kast" naar de film waarin de weg naar een bijzonder land te bereiken is via een kast in huis. 

Misschien vinden jullie het leuk om te zien wat er in deze kast zit, zo niet dan moet je even door scrollen naar beneden.




Er kan best veel in zoals je ziet. Niet allemaal even handig opgeborgen. We hebben deze kast zelf verhuist een jaar of 2 geleden en er zaten goed 16 volle verhuisdozen met spullen in deze kast van 2.20m hoog en 1.50 breed.

Aan de linkerdeur heb ik twee foto hangers bevestigd, dit is dus eigenlijk bedoeld om foto's in op te hangen maar echt heel handig voor allerlei kleine spulletjes. Rechts had ik eerst ook van die zakken hangen maar die heb ik vervangen door twee kaarten rekken waar ik anders geen plek voor had in huis. Verder heb ik gebruik gemaakt van Ikea opvouwbare stoffen bakken met rits. Een aantal kocht ik via marktplaats en een aantal kocht ik bij Ikea in de Plundra (opruiming). Achteraf niet echt heel handig want je kunt niet zien wat erin zit, al kun je wel informatie kwijt op een kaartje dat je in een vakje op de voorkant kunt plaatsen. 

Op bovenstaande foto's kun je inzoomen en virtueel door mijn kast gaan. De meeste spullen kocht ik tweedehands of bij de Action. Ik denk dat je een hobby zo duur of goedkoop kunt maken als je zelf wilt. En vergeet niet dat dit is wat ik in 30 jaar heb verzameld. 

Om even terug te komen op de titel van dit blog van vandaag. Ik hoop de weg terug naar een vast ritme en ontspanning en plezier te vinden via mijn eigen Narnia kast. En ik denk dat veel mensen weten waar ik het over heb, ontspannen door te kunnen doen wat je leuk vind, dat waar een deel van je hart ligt. De afgelopen periode was er in mijn dagen niet zoveel plaats om te ontspannen althans niet op de manier die ik zou willen. Maar hé, ik kom altijd weer terug!



Reacties

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie wil achterlaten. Om te voorkomen dat hier ongewenste reclame terecht komt worden alle berichten gemodereerd. Je kunt me ook mailen , liefst met iets gezelligs. Het adres is jolandacreates@gmail.com

Populaire posts van deze blog

Vouwkaart (meten is weten)

Recensie Derwent Carry All-potloden (draag) tas