Recensie Derwent Carry All-potloden (draag) tas


Hallo allemaal, vandaag een recensie over de Derwent Carry All Bag (potloden draagtas). Ook hier zit een (dom) verhaal aan vast wat ik eerst eerlijk zal vertellen.

Op een dag kwam mijn lieve vriendin die ik al vanaf mijn 17e of 18e jaar ken (of misschien nog wel langer ik weet het niet precies) op visite om gezellig samen te gaan kleuren. Buiten dat ze hele mooie potloden bij zich had had ze ook bovenstaande tas bij zich. Zo mooi, zo handig! Ik was gelijk verkocht en wilde er ook één hebben. Dus ging ik naar zoekvriend Google en zocht naar afbeeldingen van deze tas om te zien waar ik hem kon bestellen. Helaas vond ik alleen staande modellen. Ik besloot om te bellen naar Artifac, een winkel in het centrum van Den Haag vol met kunstmaterialen daar had ik het staande model via internet gezien dus misschien hadden ze het liggende model dan ook wel. Ik kreeg een vriendelijke meneer aan de telefoon en vroeg naar de Derwent tas liggend model met het handvat links dus niet bovenop de tas, ze hadden helaas geen Derwent tassen op voorraad en dus had ik pech. Terwijl ik de verbinding verbreek kijk ik naar de plaatjes op mijn beeldscherm en ineens valt het kwartje, er is maar één model tas, je moet hem een kwart slag draaien, dan ligt hij. Ik voelde me zo dom, we hebben er achteraf wel om gelachen. Uiteindelijk kreeg ik deze mooie tas voor mijn verjaardag van mijn vriendin, zo blij mee (met de tas maar ook met haar natuurlijk).


 En dan nu over de tas. De tas is ongeveer 26 cm x 22 cm en kan tot 13 cm dik gevuld worden. Er kunnen 132 potloden in (per elastieken lusje twee potloden) en er zit een vakje in met rits waar je wat spulletjes in kunt doen. Helemaal achterin zit een elastiek waar je een schetsboekje achter kunt stoppen. Ook is er een band meegeleverd zodat je het geheel als schoudertas zou kunnen dragen en er zitten twee handvatten op die met een klittenband strook aan elkaar gemaakt kunnen worden. Binnenin zit een multomap mechanisme waardoor het mogelijk is om losse bladen bij te kopen en die toe te voegen. Ik weet van mensen die er vier extra bladen in hebben weten te krijgen maar bedoeld is volgens mij maximaal twee.


Ik kocht een verpakking met twee bladen voor €7,95 bij Kunstburg omdat er sprake van zou zijn dat dit artikel uit de handel gaat. Dit vertelde de meneer van Harolds in Rotterdam.


Zoals je op de foto kunt zien heb ik er stiften in gedaan. Alle stiften die ik her en der had liggen zitten nu overzichtelijk bij elkaar.

Conclusie: Hele mooie stevige tas om je dure potloden of markers in te vervoeren. Ik zou hem niet zo snel als schoudertas dragen. Ook nu loont het om via internet te zoeken naar de voordeligste aanbieder want de prijzen lopen uiteen van €22,00 tot bijna €30,00. De navullingen zijn niet zo makkelijk te verkrijgen dus als je een tas koopt, kijk of je er gelijk ergens navullingen bij kunt kopen. Ik weet echt niet in hoeverre het verhaal klopt over het uit de handel gaan van de navullingen.


Reacties

Populaire posts van deze blog

De weg terug via Narnia (mijn hobbykast)

Vouwkaart (meten is weten)