Vouwkaart (meten is weten)

Hallo allemaal, dit artikel gaat over de kaart die ik maakte met Action materiaal en de meet en weet perikelen die erbij kwamen kijken.

Toen ik afgelopen week bij de Action was nam ik bovenstaande spulletjes mee. Pakje flip cards van Deco time (8 verschillende blanco kraft-papieren kaarten in een pakje met witte enveloppen erbij), 2 doosjes lint van Make it met streepjes en driehoekjes erop gedrukt (12 lintjes per verpakking van 1cm x1m), een kaarten blok van Deco time (plaatjes voor 12 kaarten die je zo zonder knippen kunt verwijderen), patronen karton van Deco time (32 vellen 4x8 verschillende).
 Eerst maar eens een kaart uit de verpakking gehaald en gevouwen. Dat is een secuur werkje en toen ik erachter kwam dat ik hem achterste voren had bleek dat gelukkig geen probleem te zijn, dan keer je de kaart gewoon om. Ik ben niet goed met vouwen en meten, thee zakjes vouwen was bijvoorbeeld ook niet aan mij besteed, dal-vouw, berg-vouw , maak me gek ik zie het gewoon niet. Ik heb nog een hele voorraad origami papier liggen en je snapt denk ik wel dat ik tegen hetzelfde probleem aanloop, ik snap eenvoudig die pijltjes niet in welke richting je moet vouwen.  

Voortvarend ging ik aan de slag. Pompidom vierkantjes snijden, dat lukt me nog wel, vastplakken met een beetje dubbelzijdig tape. Tja en dan volgt het trappetjes deel. Dat moet natuurlijk in een geheel gesneden en geplakt worden. Nou dat meet ik wel even. Ik neem een vel gezellig mintgroen stippeltjes karton en meet, en meet, en meet. Ik vat het gewoon niet, hoe kan het nou dat ik in het midden een groter vierkant overhoud?  Echt ik heb het ruimtelijk inzicht van een kanarie (of doe ik de kanarie nu tekort?). 

Uiteindelijk is het mijn zoon die helpt, kijk mam, klein randje hier weg en daar weg, je was er bijna. Zucht en dan kom ik erachter dat ik nog dommer aan de gang ben gegaan. Ik had het geheel uit één vel kunnen halen als ik het eerst even op de kaart had gelegd om te meten en dan was gaan snijden. Nu heb ik eerst een strook gesneden waar ik die vierkantjes van heb gesneden en kom ik tekort voor het trapgedeelte aan de rechterkant van de kaart. Om jullie wat moeite te besparen kun je als je onderstaande foto vergroot aflezen welke maten je moet snijden van je ondergrond papier (aardig toch?).


En als dan eindelijk de ondergrond geplakt zit met dubbelzijdig tape kan het leukere werk beginnen. Ik zoek wat leuke afbeeldingen uit het boekje met plaatjes van Deco Time. Eigenlijk zijn ze bedoeld om te gebruiken als geheel, per bladzijde is het dus bij elkaar één kaart met achtergrond erbij. 

 Ik plak de plaatjes met 3d blokjes op, dat vind ik net wat mooier als helemaal plat opgeplakt. Met het lint maak ik een soort van strikje. Het kraft label is een sticker van de Zeeman en de proficiat sticker had ik nog in mijn voorraad. Ik ben tevreden over het eindresultaat, de kaart is wel zwaar dus de verzendkosten zullen iets hoger zijn. Ik kan de boekjes met plaatjes aanraden, ze waren niet zo duur en er zitten heel veel plaatjes in die je er redelijk makkelijk uit kunt drukken omdat ze voorgestanst zijn. Wel jammer dat de enveloppen wit zijn die bij de kaarten zijn bijgeleverd. Ik heb er een strookje van het achtergrond papier opgeplakt.

Bedankt voor het lezen, laat een gezellige reactie achter, volg mijn blog of mijn facebook en tot volgende keer!







Reacties

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie wil achterlaten. Om te voorkomen dat hier ongewenste reclame terecht komt worden alle berichten gemodereerd. Je kunt me ook mailen , liefst met iets gezelligs. Het adres is jolandacreates@gmail.com

Populaire posts van deze blog

De weg terug via Narnia (mijn hobbykast)

Recensie Derwent Carry All-potloden (draag) tas