Time flies blogpost 1 van 2019 (over tijd die kwijtraakt en het is nooit te laat is om te doen wat je leuk vind).

Donderdag 10-10-2019



Het is half twee 's middags wanneer ik me bedenk dat het toch wel erg jammer is dat ik niet zoveel met mijn nieuwe laptop doe, de laptop die inmiddels al een jaar oud is trouwens. Wat had ik grootse plannen toen ik de laptop aanschafte. En van al die plannen kwam niks terecht. Ik plaatste wel het een en ander op instagram want dat gaat zo lekker makkelijk via de telefoon (jolandacreates is dus ook op instagram te volgen).

Ik pak mijn laptop en zet hem aan, geen windows updates dat scheelt alvast. En dan besef ik dat om mijn blog te starten ik in moet loggen via google. Uhm....wat was mijn wachtwoord ook alweer? Ik heb natuurlijk een heel sterk wachtwoord gekozen dus ik heb daar een geheugen steuntje bij nodig maar waar is het geheugensteuntje? Ik laat mijn wachtwoorden natuurlijk niet rondslingeren dus het ligt vast op een hele goede plek waar niemand het kan vinden. Een half uur verder is het als ik eindelijk een helder moment heb en weet in te loggen op Blogger.

Hoe ging het ook alweer allemaal......OMG ik voel me ineens oud want ik heb tijd nodig om eerst overal op te klikken om te zien wat het allemaal doet met mijn kolommen en lay-out. En waar vul ik mijn profielinformatie ook alweer aan? Het is weer een half uur verder als ik eindelijk kan beginnen met typen (nadat ik foto's heb gemaakt om bij dit artikel te plaatsen en daar weer een map voor heb moeten aanmaken op deze nog zeer ongevulde laptop en die foto's ook een naam moesten hebben omdat de computer bleef roepen dat er al een foto was die zo heette en of ik die wilde vervangen met de nieuwe foto.....zucht).

Maar hier ben ik dan en ik zal kort proberen te vertellen wat mij bezig hield de afgelopen maanden. Tja waar zal ik beginnen, het was niks bijzonders eigenlijk. Het was vooral handwerken, opruimen, uitzoeken en weer opruimen. En nadenken, heel veel nadenken. Wat ging de tijd snel. Ik verloor er de grip op. Die grip kwam weer een beetje terug toen mijn beide kinderen gingen studeren. Toen kwamen ritme en regelmaat weer een beetje terug in mijn leven. Ik ben nog steeds aan het zoeken naar welke draai ik eraan moet geven om bezig te blijven met dingen die nuttig zijn aan de ene kant en dingen die ik leuk vind aan de andere kant. Soms heb ik zoveel ideeën dat ik daardoor vastloop en uiteindelijk tot niks kom.



Een teveel aan hobbymateriaal werkt ook averechts maarja ik ga ook niet alles aan de kant van de straat zetten. En dus probeerde ik om er voor de zoveelste keer orde in te scheppen. En dat is best redelijk gelukt. Het grootste of lastigste project was het uitzoeken van de washi tape verzameling. Ik rolde alle rolletjes af (op een paar na dan) en rolde de tape op speelkaarten. Op die manier kreeg ik twee ladeblokken leeg en kon ik de spullen van de tafel in die kastjes plaatsen. Daardoor kwam er op tafel ruimte vrij om op te knutselen. En het staat ook netter.



Van mijn lieve nichtje kreeg ik een vakkenkastje van Ikea. Hierdoor kon ik nog meer spullen van de tafel verplaatsen en werd het geheel wat overzichtelijker. Al gaande kreeg ik steeds meer zin om weer wat te gaan ondernemen.

En ondertussen vlogen de uren, dagen en maanden voorbij. Dagen waarop ik mij soms moe voelde en alleen maar ook dagen waarop ik ineens zoveel energie had dat het huis redelijk spic en span in orde was. En nu zit ik hier achter mijn laptop met een hoofd vol ideeën en het voornemen om weer aan de gang te gaan want ik heb het gemist, het contact met jullie mijn lezers. Ik wil weer aan de wereld laten zien van wat mij bezig houdt. Mijn vaak klunzige creaties, mijn creatieve bevindingen van hobbyproducten en wat al meer. Het is vast niet te laat om de draad weer op te pakken, het is nooit te laat.....

Groetjes en wie weet tot snel 8-) Jolanda xxx

Reacties

Populaire posts van deze blog

De weg terug via Narnia (mijn hobbykast)

Recensie Derwent Carry All-potloden (draag) tas

Vouwkaart (meten is weten)