Blogpost 6 van 2019, Kerst in mijn journal.


Hallo allemaal, vandaag heb ik iets met mijn nieuw gekochte spulletjes gemaakt in mijn journal met als thema kerst. Je ziet het er niet aan af maar ik ben er uren mee bezig geweest. Ik kan mijn blog beter de klunzige knutselaar noemen zoveel missers heb ik gemaakt. Ik heb ook zoveel spulletjes gebruikt, veel meer dan wat er op de foto staat.

En dan aan de slag maar herken je het volgende? Je zit lekker klaar om te starten en dan denk je oja, een rolletje tape, een lijmstift, een kwastje, een potje water, envelopje, snijmal, stansapparaat, andere kleur markers, strikjes. En ondertussen loop je heen en weer tussen de plek waar je bezig bent en de tafel in de keuken omdat de plek waar je bezig bent te vol ligt voor het stansapparaat. En niet te vergeten je sleept met spullen uit je hobbykast heen en weer en op een gegeven moment ligt alles maar dan ook alles vol met spullen.

Toen ik zoveel mogelijk spulletjes verzameld had begon ik met het maken van een ondergrond in mijn journal van Leuchturm. Ik had een fantastisch idee namelijk één kant van mijn kunstwerk in kerstgroen en de andere kant in kerstrood. Nu heb ik een tijdje geleden de aquamarkers van de Action gekocht (alle sets) en die leken mij perfect om de achtergrond mee te maken. Ik koos aan de hand van de kleuren op de dop kleuren uit die ik vond lijken op de kleuren die ik in gedachte had.

 
Ik bracht wat kleur met de marker op het siliconen matje van mijn Tim Holtz glass mat aan. Op die manier kun je namelijk de kleur met een waterbrush opnemen en als het ware gebruiken als waterverf. Echter bleek deze ondergrond van het matje niet de juiste keuze, ik had beter direct op de glasmat kunnen kleuren met de marker. En toen bleek ook nog eens dat de kleur van de dop echt voor geen meter overeenkwam met de werkelijke kleur. Een kleurenkaart maken is dus geen overbodige luxe als je dit soort dingen wilt doen. Maar goed ik geef niet snel op en probeerde de boel te redden want een roze kerst was niet mijn eerste keuze. Ik verwijderde het siliconen matje van mijn glasmat en probeerde nog twee andere rode kleuren. Alsnog bleef het roze maar nu wel donker roze.



Het was wel wat beter maar nog niet echt zoals ik het in mijn gedachten had maar dat is wel vaker met de creaties die ik maak. Ik deed hetzelfde kunstje met de andere kant en daar liep ik qua kleurkeuze tegen hetzelfde probleem aan, kerstgroen was niet groen maar een soort van blauw.


Om er toch nog wat kunstigs aan mee te geven sprenkelde ik water over de bladzijdes waardoor er een soort vlekken ontstonden. Uiteindelijk voegde het niet veel toe maar veel beroerder kon het niet worden dacht ik.


Toen de ondergrond eindelijk droog was kon ik verder met invullen van de vrolijk gekleurde donkerroze met aquablauwe ruimte. Toen ik de achterkant van de bladzijde bekeek zag ik wel dat het allemaal erg doorgedrukt had. Gelukkig had ik er wel papier onder gelegd maar de volgende pagina zal ik eerst toch met een ander papiertje af moeten plakken voordat ik daar wat mee kan.


Ik had bedacht dat ik een afbeelding van een plaatje uit de idea-ology serie van Tim Holtz zou gebruiken. Hartstikke leuk al die vintage foto's van mensen, leuk ook hoe iedereen die altijd weet te verwerken in ware kunstwerken. Echter vond ik na wat beter bestuderen van de mensen op de foto's dat er eigenlijk niet één foto was die iets met kerst van doen kon hebben en bovendien keken ze echt allemaal bloed sacherijnig. Dus nu heb ik een verpakking met 45 niet zo vrolijke plaatjes tot mijn beschikking. Ik koos ervoor om een foto van een meisje in te kleuren met alcohol markers van DecoTime. Daarna gebruikte ik een stansen set en een mini stansapparaatje wat ik ooit kocht op marktplaats voor maar vijf euro.


In mijn kast vond ik nog een oud blokje met kerstpapier en ik heb er toch maar voor gekozen om een groot deel van de kleurenpracht te bedekken met een kerstpapiertje.


En eindelijk begon het ergens op te lijken en kreeg ik de smaak te pakken van het versieren om de pagina toch af te maken. Want ik heb echt op het punt gestaan op de bladzijdes van mijn journal aan elkaar vast te plakken. Ik gebruikte een soort kunststof jute dat ik bij de Wibra kocht. Gebruikte stempels samen met mijn Tim Holtz stempel platform. en voegde alles bij elkaar.


En ik ben uiteindelijk beste tevreden met het eindresultaat. Ik hoop dat jullie ook doorzetten als je lay-out niet helemaal gaat zoals hij in je hoofd zit.




Bedankt voor het lezen en tot een volgende blog.

Reacties

Populaire posts van deze blog

De weg terug via Narnia (mijn hobbykast)

Recensie Derwent Carry All-potloden (draag) tas

Vouwkaart (meten is weten)