Moederdag kaart gemaakt met ingekleurde achtergrond (Twinmarkers).


Vandaag een blog over de door mij gemaakte moederdag kaart. En een uitleg over de Twin markers van de Action. Ik gebruikte foam stickers van Deco Time (€0,86 bij de Action), vierkante kaarten van Made by Me (ik denk €0,59 bij de Action), kleurboekje van Craft Sensations (ik denk €0,99 bij de Action), Twin Markers (€0,89 per set van 3 en €3,99 per set van 12 bij de Action), gehaakt lint uit mijn voorraad (Action), Kraft papier stickers (€0,50 in de opruiming bij de Zeeman), afrond pons voor de hoekjes.

Ik ben begonnen met het zoeken naar een kleurplaat die ik geschikt vond als achtergrond bij mijn foam stickers. Toen heb ik gekeken wel kleuren van mijn markers een klein beetje overeen kwamen met de kleuren in de stickers. Ik koos er zes (4,7,14,50,56,67) maar uiteindelijk gebruikte ik er maar drie (nr. 4,7,50).


Ik heb het ingekleurde plaatje gebruikt als achtergrond voor mijn kaart. Je kunt ook figuurtjes ponsen uit dat wat je hebt ingekleurd. Als je goed kijkt dan zie je dat ik toch een klein foutje had in mijn kleurplaatje. Uiteindelijk heb ik dat weten weg te werken door er een gehaakt lint overheen te plakken. Het is zelfklevend  gehaakt band van hoe kan het ook anders...de Action. Aan de binnenkant heb ik de eindjes weggewerkt met kraftpapier stickers van de Zeeman. 

  


Over het inkleuren met Twin Markers:  
Dit zijn geen gewone stiften. Het zijn met een duur woord "markers" en ze zijn gevuld met inkt op alcohol basis. Je moet er voorzichtig mee zijn want de inkt is permanent en gaat er in de was dus niet meer uit als je op je kleding knoeit. Als je ermee op gewoon papier kleurt dan drukt de inkt door het papier heen, dit is normaal. Er bestaat wel speciaal marker papier, dat zuigt minder inkt op uit je marker en is zeer geschikt voor bijvoorbeeld het inkleuren van stempels afgedrukt op dit papier. 

Het voordeel van deze markers is dat je er streeploos mee kunt inkleuren. Wat ik dus gisteren liet zien bij mijn artikel over de stiften op water basis zal je dus met markers niet meemaken, geen streepje te zien. Je moet wel overal even vaak overheen kleuren anders krijg je verschil in donkerte. Als je eenmaal een beetje hebt geoefend met het kleuren met markers zul je zien dat het steeds beter gaat en kun je kleuren mengen of in elkaar over laten lopen. Zolang als je in de oefen fase zit zou ik tevreden zijn met de markers van de Action deze zijn betaalbaar en ik denk dat ze regelmatig terug zullen komen in de winkel want er is grote vraag naar. 

Andere markers op alcohol basis zijn Spectrum Noir markers en Copic markers. De Copic markers zijn het duurste. Alle markers hebben aan een kant een hele brede punt. De Twin markers en de Spectrum Noir markers hebben aan de andere kant een harde stift punt en de Copic markers hebben een brush punt aan de andere kant. Van de Twin markers zijn er op dit moment de minste kleuren verkrijgbaar.

Mocht je eens markers willen proberen kijk dan of iemand die je kent ze toevallig heeft of kijk in een verkoopgroep op facebook of op marktplaats er zijn namelijk best veel mensen die er niet graag mee kleuren omdat ze zo doordrukken en ze daarom weer van de hand doen.

Markers moet je liggend bewaren althans dat beweren een aantal mensen, volgens Copic mogen ze echt gewoon staand bewaard worden zij verkopen dan ook een staand bewaar systeem. Spectrum Noir heeft juist een liggend bewaar systeem te koop. Ik weet het niet, ik kocht een leuke beautycase bij de Action waar ze tot nu toe precies inpassen.



Reacties

Populaire posts van deze blog

De weg terug via Narnia (mijn hobbykast)

Recensie Derwent Carry All-potloden (draag) tas

Vouwkaart (meten is weten)