Kleuren zo duur of goedkoop als je zelf wilt.


Helemaal hip op dit moment is kleuren voor volwassenen. En ik moet toegeven het is een leuke bezigheid. Wie was er nou als kind niet blij met nieuwe kleurpotloden (of stiften) en een vers kleurboek? En nu mag je als volwassene weer op zoek naar nieuwe kleurtjes en kleurboeken om te gebruiken. Ik beperk me even tot het gebruik van kleurpotloden in dit verhaal.

Als kind kreeg ik ooit eens een plastic doosje met potloden van de Hema en ze kleurden echt voor geen meter, de punten waren veel te hard en waarschijnlijk was het pigment ook niet zo best. Ik heb ze laatst op Marktplaats verkocht voor €3,00 aan een verzamelaar die er erg blij mee was.

Op Facebook zijn allerlei groepen te vinden waar mensen hun ingekleurde creaties delen. Ook zijn hier tips te vinden over welk product je waar kunt kopen en voor hoeveel geld. Bijvoorbeeld in een voordelige winkel zoals de Action. Bijna elke maand liggen er bij de Action nieuwe kleurboekjes zoals het al wat oudere onderstaand boekje met ansichtkaarten die je in kunt kleuren.



De plaatjes die je voorbij ziet komen van de prachtigste kleurboeken zijn zo mooi dat je bijna vergeet dat ze soms schreeuwend duur zijn. Een paar dagen geleden zag ik een boek voorbij komen van boven de €20,00. Voor wie niet zoveel te besteden heeft of het eerst nog wat wil uit proberen zijn er gelukkig prima alternatieven. Bij de Action zijn geregeld boekjes te vinden voor minder dan een euro. Het Kruidvat heeft nu (begin mei 2017) een actie waarbij alle kleurboeken voor volwassenen zijn afgeprijsd voor €0,99 dat is een leuke prijs om te proberen of kleuren wel echt iets voor je is.

   

Bovenstaand kleurboek kocht ik voor €14,99 met een boekenbon die ik voor mijn verjaardag kreeg. Het is een hardcover boek (Dagdromen) van Hanna Karlzon met mooie platen maar ik vind het bijna zonde om erin te beginnen met kleuren. De potloden liggen overigens op de afbeelding omdat de regels vrij streng zijn met betrekking tot copyright.

Kleurpotloden zijn er ook in alle prijsklassen te vinden. Zo kocht ik voor iets minder dan €2,00 onderstaand blikje Da Vinci kleurpotloden bij de Action die verrassend fijn kleuren. Wel moet ik bekennen dat ik ook een blik van 132 Prismacolor premier potloden bezit die ik via Marktplaats heb gekocht. Het loont echt om op internet te speuren naar aanbiedingen of mensen die hun spulletjes opruimen. 

                                    

Voor nu was dit het weer even, ik sluit af met de tip om eens op Facebook te kijken bij een kleurgroep (hier kun je ook vragen naar de betrouwbaarheid van verkopers op Marktplaats en de service verleend door reguliere winkels). En speur zeker Marktplaats af want er zijn mensen die alles wat ze zien kopen en dan tot de conclusie komen dat het toch niks voor hen was om het vervolgens voor een schappelijk bedrag weer van af te komen.

Gegroet, Jolanda.

Reacties

Populaire posts van deze blog

De weg terug via Narnia (mijn hobbykast)

Recensie Derwent Carry All-potloden (draag) tas

Vouwkaart (meten is weten)