Recensie kleuren met Spectrum Noir Colorista

 

Vandaag een recensie over de Spectrum Noir Colorista markers. Dit zijn alcohol markers en ik kocht ze voor €5,95 per pakje van 5 markers.

Ik vind het leuk om zo af en toe eens een hobbywinkel in te gaan om te kijken of er nog iets is wat ik nog niet ken of nog niet heb gebruikt op hobbygebied. Dit keer waren het de Colorista Markers van Spectrum Noir. Ze zagen er aantrekkelijk uit qua samenstelling van de kleuren sets en ik besloot twee setjes (set 4 en 5) te kopen met wat ik dacht dat vintage kleuren waren. Qua prijs vond ik ze redelijk, iets meer als een euro per marker. Er zijn 6 verschillende sets verkrijgbaar. In dezelfde serie is er ook papier en zijn er ook kleurboekjes verkrijgbaar evenals potloden. 

Het plaatje op het doosje doet vermoeden dat de markers een dikke punt en een hele dunne punt hebben. Op onderstaande foto's kun je zien dat die dunne punt helemaal niet zo dun is.

Dit is de dunne punt
Dit is de dikke punt

Op de achterkant van de doosjes staan de kleuren met de namen vermeld set 4 bevat cream, sorbet, magenta, lipstick en burgundy. Set 5 bevat gold, maple, sandstone, umber en forest green.

De kleuren op de doppen komen niet overeen met de kleuren die je op papier ziet, zo is de dop van de sorbet kleur heel licht roze en er komt op papier toch echt een soort lila kleur tevoorschijn. De doppen zijn trouwens niet zo makkelijk eraf te krijgen, wanneer je handen niet zo fit zijn zou ik deze markers overslaan. 

kleuren zoals vermeld op het doosje
kleuren zoals vermeld op de dop



En dan de proef op de som, eerst een kleurenkaartje gemaakt. Op de foto zie je de kleuren op het kaartje naast de kleuren die op het doosje staan. De foto is niet van hoogstaande kwaliteit maar je ziet toch wel duidelijk dat een aantal kleuren sterk afwijkt van wat er op het doosjes staat en met kopen ga je toch af op wat er op het doosje staat. Daarnaast heb ik een vlakje ingekleurd met twee lagen over elkaar en daarnaast een enkele laag gekleurd. Bovenste streepjes zijn met de dunne punt gemaakt en de onderste streepjes met de dikke punt, ik zie zelf niet echt veel verschil. En als laatste staan de namen naast de kleuren zoals ze op de markers genoemd worden.

Om ze goed uit te proberen heb ik een stempelafdruk ingekleurd. De namen van de kleuren staan erbij aangegeven. Klik op de foto om de foto te vergroten.

Conclusie:  Het zijn redelijk geprijsde markers. Er zijn niet zo heel veel kleuren verkrijgbaar dus ik vind ze niet geschikt om te gebruiken als je kleurovergangen wilt maken (van donker naar licht of van licht naar donker kleuren om diepte te suggereren). Ze kleuren verrassend prettig, al vind ik de markers wel wat dik om vast te houden. De doppen gaan moeilijk open. De kleuren komen niet overeen met de kleuren op de dop of op het doosjes. Ik vind ze heel geschikt om kleurplaten van de kleurboeken voor volwassenen mee in te kleuren omdat die kleurplaten vaak grotere vlakken hebben om in te kleuren (wel iets onder je kleurplaat leggen want deze alcohol markers drukken net als alle andere alcohol markers door). Ze zijn denk ik ook zeer geschikt om creatieve kinderen vanaf groep 6 mee te laten werken als je je dure markers daar niet aan wil wagen (volgens het doosje zijn ze geschikt vanaf 14 jaar dat vind ik zelf wat overdreven want de gemiddelde leerling zit dan al bijna in de derde klas van de middelbare school). Ik vind ze niet geschikt om priegelwerk mee in te kleuren, daar zijn de punten echt te dik voor (naar mijn mening). Het is een leuke aanvulling met heldere kleuren voor je kleurcollectie. En zeker een leuk kadootje om te vragen omdat ze niet zo heel erg duur zijn in vergelijking met andere alcohol markers.


Bedankt voor het lezen, wil je op de hoogte blijven van mijn blog? Abonneer je dan via de abonneren knop bovenaan (zou ik erg leuk vinden).

Reacties

Populaire posts van deze blog

De weg terug via Narnia (mijn hobbykast)

Recensie Derwent Carry All-potloden (draag) tas

Vouwkaart (meten is weten)