Complete set Spectrum Noirs



Het lijkt wel een eeuwigheid geleden dat ik iets postte op mijn blog. Hopelijk zijn jullie mij niet helemaal vergeten. Waarom duurde het zolang?  Ik ben erg aan een nieuwe laptop toe want mijn oude laptop die nog draaide op het vreselijke Windows Vista is echt zo traag dat alles vastloopt. Maar goed, de nieuwe  laptop moet nog uitgezocht worden dus ik blog nu maar even via een desk top computer omdat ik het bloggen mis, nog heel veel ideetjes heb om over te bloggen en omdat ik gemist werd door een paar lezers ;-)

In oktober vorig jaar (oei wat lang geleden) bestelde ik bij Gunter creatief de complete set van Spectrum Noir markers voor €189,00 (aanbieding nog steeds geldig!). Ik heb er lang over na moeten denken of ik ze zou aanschaffen (lang nadenken past goed bij mij ;-) ) omdat het toch wel een hele aanschaf is. Maar na lang zoeken naar een voordelige aanbieding kwam ik dus uit bij Gunter creatief. Ik kende deze winkel al wat langer, vroeger was het meer een winkel gericht op naaimachines en fournituren. Hun site is erg overzichtelijk en ze verkopen veel hobby materiaal voor redelijke prijzen. Ik ben overigens niet gesponserd hoor, ik heb de aankoop zelf betaald, ik wil alleen via mijn blog laten weten wat ik ervan vind.

Mijn bestelling was snel binnen, ik werd vooraf nog gebeld want ik was de zoveelste klant en kreeg een setje Spectrum Noir Colorista markers (ik postte al eens iets over die soort markers). Alles was keurig verpakt in een grote doos.


In de doos zaten alle tot dan toe verkrijgbare kleuren in een set van 12 blisters van 6 stuks en 6 doosjes van 24 stuks. Het voordeel vind ik dat er niet 1 kleur dubbel in zit. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Copic sets. Zelfs een blender zit alleen in de set Essentials en niet ook nog bij een van de andere sets.

Om de markers op te bergen kocht ik ergens anders een opbergsysteem maar daarover later meer in een andere blogpost. Wat ik er wel over kan zeggen is dat ik eerst van alles heb geprobeerd aan zelfverzonnen opberg systemen maar uiteindelijk kun je beter gelijk iets goeds kopen, de markers moeten namelijk liggend bewaard worden.

Dit zijn de namen van de 6 sets van 24 markers:
  • Lights
  • Pastels
  • Brights
  • Nature
  • Vintage
  • Darks

Dit zijn de namen van de sets van 6:
  • Cool grays
  • Warm grays
  • Pale hues
  • Greens
  • Turquoises
  • Blues
  • Purples
  • Pinks
  • Yellows
  • Browns
  • Essentials
  • Reds

In de doosjes van 24 zitten de markers in plastic blisters per 8 verpakt, Het is niet handig om ze zo in het doosje te laten zitten als je ze wilt gebruiken want door een klein randje aan het plastic kun je ze er niet los uitpakken, je moet het hele plastic ding eruit halen. Ook de verpakkingen van 6 kun je niet hergebruiken tenzij je bereid bent om elke keer het plastic weer over het karton te vouwen. Op alle verpakkingen staat aangegeven welke markers erin zitten met een kleuren legenda. Ik moet eerlijk zeggen dat de kleuren niet met de werkelijkheid overeen komen maar dat is meestal zo bij dit merk is mijn ervaring.






Ik heb de markers natuurlijk al wel uitgeprobeerd. Het zijn fijne markers om te gebruiken, ze geven veel kleur af en de inkt is lang nat zodat je goed kunt blenden. Nu had ik daar hele mooie foto's van gemaakt (NOT). Ik durf ze hier niet te plaatsen, ze zijn echt te erg. Ik had een bloem ingekleurd op een blok van de action met bloemenafbeeldingen. Op dit blok stond vermeld dat het geschikt was om met markers in te kleuren, ok er stond niet bij dat het mooi zou worden. Tja op wc papier kun je ook met markers kleuren als je het zo bekijkt.

Het enige wat ik er nog over wil zeggen is dat voor mij het kleursysteem van Spectrum Noir de doorslag gaf om ze te kopen. Het systeem is namelijk simpel, ga je iets inkleuren en wil je de kleuren laten verlopen dan hoef je alleen maar kleuren uit dezelfde kleurfamilie te kiezen. De nummers moeten wel redelijk bij elkaar in de buurt liggen. Dus bijvoorbeeld de CR8, CR10 en de CR11 samen gebruiken. Als je wilt mengen kijk dan goed naar de verpakkingen als je ze los koopt (dus niet per hele set). Bij de ene verpakking kun je 2 combinaties maken en bij de ander misschien wel 4. 

Onderstaand filmpje is in het engels maar Sara Davis geeft een heel goede uitleg.



Voor nu wil ik het hierbij laten. Neem een kijkje bij de aanbieding van Gunter creatief als je overweegt om de hele set van deze markers te kopen. En oefen eens met wat verschillende kleuren combinaties van andere merken want ik heb het vermoeden dat het systeem ook werkt bij andere merken. 

Reacties

  1. Ah wat een aanbieding, ik heb alleen de pastels! (cadeautje gekregen!) En helaas kan ik het bedrag momenteel niet kwijt! Maar wat fijn dat je geen dubbele krijg!

    En zijn ze trouwens ook navulbaar?

    En het is inderdaad ook te doen met de twinmarkers van decocreatief! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, ze schijnen inderdaad navulbaar te zijn maar ik heb geen idee waar je in Nederland de inkt moet kopen. Ik heb het eens te koop zien staan op marktplaats.

      Verwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie wil achterlaten. Om te voorkomen dat hier ongewenste reclame terecht komt worden alle berichten gemodereerd. Je kunt me ook mailen , liefst met iets gezelligs. Het adres is jolandacreates@gmail.com

Populaire posts van deze blog

De weg terug via Narnia (mijn hobbykast)

Recensie Derwent Carry All-potloden (draag) tas

Vouwkaart (meten is weten)